Warto mieć w życiu marzenia... Na 30-ste urodziny lista TOP 10 wymarzonych podróży

Witajcie,
Nastał nowy miesiąc, a wraz z nim zbliża się dzień; o którym co jakiś czas przypomina mi mój mąż ;) Dokładnie za miesiąc, czyli 1 września przywitam 3 z przodu :)

Dawno dawno temu kiedy przeglądałam zdjęcia w albumie, natrafiłam na zdjęcie rodziców kiedy mieli 30 lat. Te kilka, a może kilkanaście lat temu wydawało mi się "O matko, ale będę stara jak skończę 30 lat i ciekawe jak to będzie" ;) A dziś u progu 30-stki jestem mamą wspaniałej czwórki, mam męża, jesteśmy zdrowi, możemy sobie pozwolić na wycieczki i wakacje. Mamy siebie i jesteśmy szczęśliwi. To tyle tytułem wstępu. Być może do większych refleksji skłonię się za miesiąc, a tymczasem chciałabym Wam trochę opowiedzieć o moich podróżniczych planach i marzeniach.






"Marzenia, marzeniami, wiemy jak to z nimi jest, ale nie warto czekać, aż się spełnią, marzeniom należy wyjść naprzeciw pomachać do nich ręką, uśmiechnąć się, zaprosić do swego obejścia." Sławomir Shuty



Niezależnie od tego czy daleko czy blisko, podróż mała bądź wielka; jedno jest pewne - uwielbiam podróżować! Uwielbiam również szukać, czytać i planować. Nie ukrywam, że to ja jestem głównym organizatorem wszelkich wyjazdów :) Gdyby ktoś zapytał to w 80, może nawet 90% mam w głowie i na papierze gotowy pomysł i plan na 3 wycieczki :) Tak to jest, jak człowiek szuka tanich biletów i sam nie wie dokąd chciałby pojechać, a oferty kuszą ;) A w głowie kłębią się kolejne pomysły i marzenia :)

"Wszystko jest możliwe, jeśli się tylko odważysz" 
J.K. Rowling




Dzisiaj chciałabym Wam pokazać listę, taką TOP 10 wymarzonych podróży, które chcę spełnić w ciągu najbliższych 10 lat :)


1. Santorini 
Grecka wulkaniczna wyspa na Morzu Egejskim.
Kojarzycie białe domki z niebieskimi kopułami ?  To chyba najbardziej charakterystyczny symbol Santorini. Jest wpisany na moją podróżniczą listę już od dawna, odkąd tylko go zobaczyłam :)

Jeszcze do niedawna myślałam, że dostać tam można się tylko będąc na Krecie i wykupując całodniową wycieczkę; bądź wykupując zorganizowane wakacje w biurze podróży. 

Na szczęście są tanie loty i można dostać się tam w całkiem rozsądnej cenie np.
1) za ok 300zł KLIK korzystając z połączenia KTW - ATH wizzair oraz ATH - JTR ryanair
2) wykupując lot czarterowy np. na stronie rainbow TU za 428zł wylot 5.08.2018

(fot. itaka.pl)



2. Finlandia
Państwo w Europie Północnej, graniczące ze Szwecją i Norwegią.
Z czym Wam się kojarzy ?
Mi ze św. Mikołajem w Rovaniemi i wizytą na kole podbiegunowym; możliwością zobaczenia zorzy polarnej oraz Muminkami. To właśnie niedaleko miejscowości Turku powstał Park rozrywki poświęcony Muminkom https://www.moominworld.fi/

Jak łatwo dostać się z Polski do Finlandii ?
Ponownie mój pomysł to tanie linie lotnicze :)
Kiedyś znalazłam bilety po 39zł/os w 1 stronę w wizzair (GDN - TKU)

Przy odrobinie szczęścia za 78zł/os w 2 strony możemy mieć super wycieczkę i spełnić marzenie z dzieciństwa o zobaczeniu Buki haha ;)

 (fot. https://www.moomin.com/en/blog)

3. Alberobello i Sardynia

Alberobello to miejscowość we Włoszech w regionie Apulia. Słynie z kamiennych domków o nazwie trulli wpisanych na listę UNESCO.

Sardynia to włoska wyspa, druga co do wielkości na Morzu Śródziemnym.

Co jakiś czas na instagramie migają mi zdjęcia z tych pięknych miejsc. Dodatkowo kilkoro blogerów, których śledzę również tam było i spodobały mi się ich relację; więc siłą rzeczy prędzej czy później te miejsca musiały znaleźć się na mojej liście "must see" :)

Do obu miejsc również możemy wybrać się tanimi liniami lotniczymi. Do Bari lata wizzair (najtańsze bilety można upolować za ok 88zł/os/2 str) a na Sardynię wizzair (Alghero) i ryanair (Cagliari).
 (fot. Wikipedia)


(fot. Itaka.pl)

4. Islandia
Państwo w Europie Północnej. Wyspa ognia, lodu i wody.

Na Islandii byliśmy w listopadzie 2017. Mój mąż dostał taką wycieczkę w prezencie na 30-te urodziny. Głównym powodem wyjazdu zimą było zobaczenie zorzy polarnej. Udało nam się; o czym mam nadzieję już wkrótce będę mogła więcej napisać.
Tym razem chciałabym wrócić tam wiosną lub latem. Zobaczyć jeszcze raz te same miejsca kiedy jest zielono oraz pojechać tam w okresie kiedy można zobaczyć maskonury.



5. Objazdówka po Chorwacji połączona ze zwiedzaniem Wenecji, korowych domków na Burano oraz wizytą w BiH (zwiedzanie Mostaru i wodospadów Kravica). 

W Chorwacji jako dziecko byłam kilka razy. Później byliśmy tam z mężem raz podczas podróży poślubnej oraz na weekendowej wycieczce połączonej z sesją zdjęciową; a z dziećmi jeszcze wcale. 

Chorwacja to piękny kraj. Ma wiele zabytków oraz pięknych miejsc wartych odwiedzenia. Fakt, trochę mi się znudziła i chciałam odwiedzić również inne miejsca; ale ponownie jest na mojej liście ;) 

Z Rybnika do Chorwacji mamy niewiele dalej niż nad polskie morze, ale tu przynajmniej pogoda jest pewna.

Dodatkowo chciałabym jeszcze raz, na spokojnie zwiedzić Wenecję oraz w końcu dotrzeć na Burano. 

Marzy mi się również ponownie odwiedzić Dubrownik, a po drodze zahaczyć o Bośnię i Hercegowinę; a tam zobaczyć Mostar, wodospady Kravica i może Medugorje.

Chciałabym ponownie odwiedzić Trogir, Split oraz Primosten, a także poleniuchować kilka dni na jakiejś wyspie np. Pag



"Marzenia się nie spełniają, marzenia się spełnia!"
Jakub B. Bączek




6. Azerbejdżan
Państwo w Azji położone nad Morzem Kaspijskim.

Moim zdaniem to jeszcze nieodkryta perełka na Zakaukaziu. Chcę tam pojechać zanim stanie się tak popularnym kierunkiem jak np. pobliska Gruzja.

Do Baku stolicy Azerbejdżanu możemy dolecieć wizzairem z Budapesztu. A do Budapesztu możemy dostać się na kilka sposobów: pojechać samochodem, flix busem lub pojechać do Warszawy i polecieć Wizzairem.




7 i 8. Dubaj oraz Oman
Największe miasto w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Położone na południowym wybrzeżu Zatoki Perskiej. 

Byliśmy w Dubaju na przełomie kwietnia i maja 2016. Szczegółowy plan podróży możecie zobaczyć tutaj KLIK. Bardzo mi się podobała ta wycieczka, mimo że z przygodami. Ale chyba już się do nich przyzwyczaiłam ;) 

Dubaj to miasto, które ciągle się zmienia. W ciągu 2 lat, które minęły od naszego pobytu powstały m.in. Dubai Frame czy Dubai Water Canal. 

Nie potrzeba wcale fortuny, aby dostać się do Dubaju. W 2016 korzystaliśmy z Wizzaira tylko wtedy było to połączenie Budapeszt - Dubaj, a teraz mamy jeszcze lepsze, bo bliżej nas połączenie czyli Katowice - Dubaj.


Oman
Państwo w Azji, leżące na Półwyspie Arabskim i Zatoką Omańską. Graniczy z ZEA.

Czy znacie jakieś inne państwo na literę "O" ? 
Oman był na naszej liście i mieliście go zwiedzić przy okazji wspomnianego już pobytu w Dubaju, ale - no bo przecież zawsze musi się jakieś pojawić - pewna sprawa - teraz uważam, że błaha - pokrzyżowała nam plany i musieliśmy z tej 2 dniowej wycieczki zrezygnować.



9. USA Kalifornia + Las Vegas lub Nowy Jork
Chciałabym zobaczyć San Francisco, pokaz fontann przy hotelu Bellagio. Spróbować swoich sił w kasynie. Odwiedzić Cesar Hotel, w którym imprezowali bohaterowie "Kac Vegas". A także zobaczyć na własne oczy cudu natury jakim jest Kanion Antylopy oraz Wielki Kanion Kolorado.

W Nowym Jorku chciałabym: przejechać się żółtą taksówką, zobaczyć Central Park i Hotel Plaza znany z filmu "Kevin sam w Nowym Jorku", Rockefeller Center, Times Square, Epire State Building, zobaczyć Statuę Wolności...


10. Wisienka na torcie... Malediwy

Malediwy ah te Malediwy. Marzą mi się już od dawna. Chciałabym pojechać na lokalną wyspę oraz na chociaż 2-3 dni do resortu np. Sun Aqua Vilu Reef. 

W zeszłym roku braliśmy nawet udział w konkursie, w którym do wygrania był tygodniowy pobyt na wyspie Nilandhoo. Niestety nie wygraliśmy, ale mamy piękny konkursowy filmik na pamiątkę KLIK 







Jesteście jeszcze przed czy już po wakacjach ? 
Czy któryś kraj z mojej listy planujecie odwiedzić w najbliższym czasie ? 
Czy macie swoją listę podróżniczych marzeń i określony czas realizacji ?


Pozdrawiam serdecznie i życzę dobrej nocy,
Asia

1 komentarz:

  1. ;) Jestem pod wrażeniem waszej organizacji. Tylu członków ekspedycji w dodatku niepełnoletnich to musi być wyzwanie. Ja mam chrapkę kiedyś przejechać się po Islandii. Choć w pierwszej kolejności chce przedreptać kilka górskich długodystansowych szlaków . Ps. Weźcie mnie kiedyś ze sobą na jakąś fajną plażę, byle piaszczystą ;)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Świat Golików , Blogger