"Francuskie lato" Catherine Isaac - recenzja  ||  Akcja #wakacjezksiążką

"Francuskie lato" Catherine Isaac - recenzja || Akcja #wakacjezksiążką

Witajcie,

Dzisiaj przychodzę do Was z recenzją książki, którą przeczytałam w połowie lipca; ale z opinią na jej temat czekałam właśnie do dziś. Dlaczego ? Dowiecie się pod koniec wpisu :)




"Francuskie lato"
Catherine Isaac

Data premiery: 04.07.2018
Liczba stron: 384
Wydawnictwo: Między słowami
Cena okładkowa: 36,90 zł





Jessicę - główną bohaterkę poznajemy w momencie narodzin syna. Kobieta jest bardzo rozczarowana, że podczas porodu - jednego z ważniejszych wydarzeń w życiu - jest sama. Jej partner Adam, nie odbiera telefonu i zjawia się dopiero nad ranem ze śladami szminki i otoczony alkoholowym odorem. Dziewczyna nie może mu tego wybaczyć i w niedługim czasie rozstają się.

William przez 10 lat wychowywany jest przez matkę i dziadków. Matka Jessici jest śmiertelnie chora na chorobę Huntingtona, która jest dziedziczna. Główna bohaterka w obawie, że też jest chora i jej syn w przyszłości może zostać sam, postanawia - za namową swojej matki - wyjechać do Francji, gdzie mieszka Adam, który prowadzi własny pensjonat.

Co się wydarzy w ciągu tych kilku tygodni ? Czy Jessica znajdzie nową miłość a może los na nowo połączy ją z Adamem ? Co tak naprawdę wydarzyło się w dniu narodzin Williama ?



Podsumowanie:
Odkąd tylko zobaczyłam w sieci zdjęcia, wiedziałam że prędzej czy później będę chciała przeczytać książkę "Francuskie lato", której okładka za każdym razem przyciągała mój wzrok. Jestem bardzo ciekawa czy powieść spodoba się fanom twórczości Jojo Moyes ? Niestety osobiście nie mogę tego zweryfikować, gdyż do tej pory nie przeczytałam jeszcze żadnej książki autorki "Zanim się pojawiłeś", ale... mam w planach ;)

Powieść "Francuskie lato" bardzo mi się podobała. Akcja z każdą kolejną przeczytaną kartką rozkręcała się i czekałam w napięciu jakie będą dalsze losy bohaterów. Książka wywołała we mnie różne uczucia: śmiałam się, złościłam na decyzje Jessici i Adama, kilka razy wzrusyłam się. Podzielona jest na 84 rozdziały, a każdy z nich liczy 2-5 stron. Czyta się bardzo szybko. Moim zdaniem to idealna propozycja na upalne letnie popołudnie.



Moja ocena: 8/10
Za przesyłkę z książką dziękuję Wydawnictwu Między słowami




Wpis powstał w ramach kampanii społecznej promującej czytelnictwo #wakacjezksiążką, zorganizowanej przez SAVE THE MAGIC MOMENTS oraz Klub Książki PRZECZYTAJ I PODAJ DALEJ.

Zapowiedzi książkowe - premiery sierpień 2018

Zapowiedzi książkowe - premiery sierpień 2018

Witajcie,

Kolejny miesiąc zleciał nie wiadomo kiedy, a sierpień wita nas upalnym latem. Nie wiem jak Wy, ale ja momentami mam już dość ;) Jeśli pomimo tych gorących dni znajdziecie chwilę na czytanie to zapraszam do przejrzenia listy sierpniowych premier.



Data premiery: 01.08.2018

   
Guillaume Musso - Apartament w Paryżu
Wydawnictwo: Albatros

Sztuka jest kłamstwem, które mówi prawdę.
Paryż, pracownia malarska ukryta w pełnym zieleni zaułku. Madeline właśnie ją wynajęła, żeby odpocząć i cieszyć się samotnością. W wyniku nieporozumienia w to samo miejsce trafia Gaspard, młody pisarz ze Stanów Zjednoczonych, który chce w spokoju popracować nad nową książką. Los skazuje tych dwoje wrażliwych samotników na dzielenie jednej przestrzeni życiowej.
Pracownia należała do słynnego artysty, Seana Lorenza; we wnętrzu wciąż widać jego fascynację kolorami i światłem. Pogrążony w smutku po śmierci syna malarz zmarł rok wcześniej, pozostawiając po sobie trzy obrazy, które wkrótce przepadły bez wieści. Madeline i Gaspard, zafascynowani geniuszem i zaintrygowani tragicznym losem poprzedniego lokatora, postanawiają połączyć siły, aby odzyskać te niezwykłe malowidła. Zanim odkryją sekret Seana Lorenza, będą musieli zmierzyć się z własnymi demonami, a prowadzone przez nich śledztwo na zawsze odmieni ich życie. 






Felicia Yap - Wczoraj
Wydawnictwo: W.A.B.

To brzmi jak przepis na thriller doskonały: intrygująca zagadka kryminalna, mroczne sekrety i rzeczywistość niczym żywcem wyjęta z powieści science-fiction... O ten debiut zabijali się brytyjscy wydawcy!
Claire to monoska. Podobnie jak trzy czwarte Brytyjczyków jej pamięć krótkotrwała obejmuje zaledwie jeden dzień. Awans społeczny zawdzięcza małżeństwu z Markiem, duosem, którego pamięć sięga dwa dni wstecz. Mark jest znanym pisarzem, właśnie stawia też pierwsze kroki w polityce. Są razem szczęśliwi, a przynajmniej to właśnie Claire zapisała w swoim dzienniku. Do czasu, gdy nurt rzeki Cam wyrzuca na brzeg kobiece ciało. W policyjnym śledztwie wszystkie tropy prowadzą do Marka...





Emily Giffin - Wszystko, czego pragnęliśmy
Wydawnictwo: Otwarte

Nina należy do elity i u boku bogatego męża prowadzi wygodne życie, jakiego zawsze pragnęła. Ich syn Finch właśnie dostał się na wymarzone studia w Princeton.
Tom jest samotnym ojcem i pracuje od rana do nocy. Rozpiera go duma, gdy jego córka Lyla dzięki stypendium zaczyna naukę w prywatnym liceum. Dziewczyna usilnie stara się dopasować do obcego jej otoczenia, choć latynoska uroda odziedziczona po matce wcale jej w tym nie pomaga.
Światy Niny i Toma zderzają się gwałtownie, gdy w szkole wybucha skandal obyczajowy z udziałem ich dzieci.
Pośród piętrzących się kłamstw bohaterowie będą musieli przemyśleć relacje z najbliższymi i odpowiedzieć sobie na ważne pytanie: czego naprawdę pragną?





Heidi Perks - Jak mogłaś
Wydawnictwo: Otwarte

Byłaś za nią odpowiedzialna, a teraz zaginęła.
Charlotte, przyjaciółka Harriet, opiekuje się jej córką. Dziecko znika. Kobieta może przysiąc, że spuściła małą z oka ledwie na chwilę, że dziewczynka cały czas bawiła się z innymi dziećmi. Przecież dbała o nią jak o własne dziecko! Zrozpaczona Harriet winą za nieszczęście obarcza Charlotte. Jak mogłaby jej wybaczyć?
Dwa tygodnie później obie kobiety zmuszone są spotykać się na komisariacie. Będą przesłuchiwane w sprawie pewnego morderstwa. Sytuacja zaczyna się komplikować, bo na jaw wychodzą liczne sekrety. Harriet i Charlotte muszą zdecydować, czy wzajemnie sobie pomóc. Tak przecież robią najlepsze przyjaciółki, prawda?




Justyna Bednarek, Jagna Kaczanowska - Ogród Zuzanny. Tom 2. Odważ się kochać
Wydawnictwo: W.A.B.

Poruszająca powieść o miłości, przyjaźni, pokonywaniu własnych słabości i zmienianiu życia na lepsze.
Kontynuacja ciepło przyjętego przez czytelników "Ogrodu Zuzanny".
Książka opowiada o losach trzech przyjaciółek ze Starej Leśnej oraz ich rodzin: Zuzanna układa sobie życie u boku odzyskanego ukochanego, Kazia staje przed widmem utraty księgarni, a Wiola postanawia zawalczyć o zmianę swojego życia na lepsze. Tymczasem mieszkańcami Starej Leśnej wstrząsa tajemnicza śmierć Jana Marii Sochackiego...





Tom Perrotta - Pani Fletcher

Wydawnictwo: Społeczny Instytut Wydawniczy Znak

Doskonała lektura dla fanów "Wielkich kłamstewek"i "Gotowych na wszystko". Pieprzna, na wskroś nowoczesna opowieść o życiowych błędach, które chcemy zapamiętać.
Kiedy jej syn wyjeżdża na studia, Eve, wciąż atrakcyjna rozwódka, wreszcie ma czas tylko dla siebie i zyskuje wolność, której do tej pory tak naprawdę nie zaznała. Niemal przypadkiem zaczyna odkrywać świat internetowej pornografii i niekonwencjonalnego seksu. Coś, co kiedyś było dla niej nie do zaakceptowania, teraz okazuje się pociągające i wyzwalające. Eve musi się odnaleźć w czasach Tindera i gender studies, aby zrozumieć, czego tak naprawdę potrzebuje.
Tymczasem jej rozpieszczonego syna czeka na kampusie bolesne zderzenie z rzeczywistością. Okazuje się, że znana mu z filmów porno wizja intymności nie ma nic wspólnego z tym, jak wyglądają prawdziwe relacje z kobietami.
Pełnokrwista, podszyta cierpkim humorem powieść Toma Perrotty to błyskotliwy komentarz do skomplikowanej obyczajowej panoramy naszych czasów. 






Data premiery: 22.08.2018

   
Katarzyna Berenika Miszczuk - Druga szansa
Wydawnictwo: YA!

Julia budzi się w tajemniczym szpitalu. Nie poznaje własnego odbicia w lustrze, nie pamięta, jak się tu znalazła. Z czasem dowiaduje się, że cała jej rodzina zginęła w pożarze. Jedynie Julii udało się przeżyć, choć na skutek odniesionych obrażeń straciła pamięć. Nazwa ośrodka, Druga Szansa, powinna napawać pacjentów otuchą... Co jednak myśleć o kobiecie, która ciągle wróży Julii śmierć, pojawiającej się nagle nieznajomej dziewczynie i szeptach rozbrzmiewających dokoła? Najwyraźniej dzieje się tu coś dziwnego. Julia staje się coraz bardziej zagubiona i przerażona. Co zrobi w sytuacji, w której nie może zaufać nawet sobie?





Anna Szczepanek - Nietypowa Matka Polka
Wydawnictwo: Edipresse Książki

W świecie, w którym większość cytuje Paulo Coelho, ona zapytana o ulubioną sentencję o życiu odpowiada: "Urrrr Arrr Aghrrrr Uhrrrr", cytując... Chewbaccę. W świecie, w którym wszyscy są piękni, fit i ćwiczą z Chodakowską, ona postanowiła nie nakładać filtra na swoje zmarszczki i cellulit, a jako guru wybrała sobie Dorotę z "Moich Wypieków". W świecie, w którym rodziny w mediach społecznościowych są zawsze uśmiechnięte jak z reklamy pasty do zębów, mają nienaganne maniery i lśniący dom - ona mówi, że zawsze chciała, by pośmiertnie mówiono o niej "fajna babka", a nie ta z najczystszymi oknami. O synu, który został superlesbijką. O tym, jak to nie należy wpuszczać niemetroseksualnego mężczyzny samego do łazienki celem natłuszczenia twarzy. Jakie zadanie ma angielska dwumetrowa pielęgniarka tuż przed cesarką, kto poza pensjonariuszami domu starości "Pogodna Jesień"ogląda zawody w darta, co robią Brytyjczycy zimą, oprócz owijania się stringami, gdy temperatura spadnie do krytycznych -3 stopni. I że każdy choć raz w życiu miał sąsiada mendę. Generalnie pozycja jest jednak głównie o tym, że życie jest zbyt krótkie żeby się nie śmiać, popijając wino i głaszcząc koty.
Debiutancka książka Nietypowej Matki Polki, której cięty język, zmysł obserwacji i charyzmatyczna osobowość, a przede wszystkim absurdalny humor doprawiony szczyptą zdrowego rozsądku zgromadził tysiące fanów w sieci.




Czy którąś z książek z zaproponowanej przeze mnie listy macie w planach przeczytać ? Miłego wieczoru, Asia
Warto mieć w życiu marzenia... Na 30-ste urodziny lista TOP 10 wymarzonych podróży

Warto mieć w życiu marzenia... Na 30-ste urodziny lista TOP 10 wymarzonych podróży

Witajcie,
Nastał nowy miesiąc, a wraz z nim zbliża się dzień; o którym co jakiś czas przypomina mi mój mąż ;) Dokładnie za miesiąc, czyli 1 września przywitam 3 z przodu :)

Dawno dawno temu kiedy przeglądałam zdjęcia w albumie, natrafiłam na zdjęcie rodziców kiedy mieli 30 lat. Te kilka, a może kilkanaście lat temu wydawało mi się "O matko, ale będę stara jak skończę 30 lat i ciekawe jak to będzie" ;) A dziś u progu 30-stki jestem mamą wspaniałej czwórki, mam męża, jesteśmy zdrowi, możemy sobie pozwolić na wycieczki i wakacje. Mamy siebie i jesteśmy szczęśliwi. To tyle tytułem wstępu. Być może do większych refleksji skłonię się za miesiąc, a tymczasem chciałabym Wam trochę opowiedzieć o moich podróżniczych planach i marzeniach.






"Marzenia, marzeniami, wiemy jak to z nimi jest, ale nie warto czekać, aż się spełnią, marzeniom należy wyjść naprzeciw pomachać do nich ręką, uśmiechnąć się, zaprosić do swego obejścia." Sławomir Shuty



Niezależnie od tego czy daleko czy blisko, podróż mała bądź wielka; jedno jest pewne - uwielbiam podróżować! Uwielbiam również szukać, czytać i planować. Nie ukrywam, że to ja jestem głównym organizatorem wszelkich wyjazdów :) Gdyby ktoś zapytał to w 80, może nawet 90% mam w głowie i na papierze gotowy pomysł i plan na 3 wycieczki :) Tak to jest, jak człowiek szuka tanich biletów i sam nie wie dokąd chciałby pojechać, a oferty kuszą ;) A w głowie kłębią się kolejne pomysły i marzenia :)

"Wszystko jest możliwe, jeśli się tylko odważysz" 
J.K. Rowling




Dzisiaj chciałabym Wam pokazać listę, taką TOP 10 wymarzonych podróży, które chcę spełnić w ciągu najbliższych 10 lat :)


1. Santorini 
Grecka wulkaniczna wyspa na Morzu Egejskim.
Kojarzycie białe domki z niebieskimi kopułami ?  To chyba najbardziej charakterystyczny symbol Santorini. Jest wpisany na moją podróżniczą listę już od dawna, odkąd tylko go zobaczyłam :)

Jeszcze do niedawna myślałam, że dostać tam można się tylko będąc na Krecie i wykupując całodniową wycieczkę; bądź wykupując zorganizowane wakacje w biurze podróży. 

Na szczęście są tanie loty i można dostać się tam w całkiem rozsądnej cenie np.
1) za ok 300zł KLIK korzystając z połączenia KTW - ATH wizzair oraz ATH - JTR ryanair
2) wykupując lot czarterowy np. na stronie rainbow TU za 428zł wylot 5.08.2018

(fot. itaka.pl)



2. Finlandia
Państwo w Europie Północnej, graniczące ze Szwecją i Norwegią.
Z czym Wam się kojarzy ?
Mi ze św. Mikołajem w Rovaniemi i wizytą na kole podbiegunowym; możliwością zobaczenia zorzy polarnej oraz Muminkami. To właśnie niedaleko miejscowości Turku powstał Park rozrywki poświęcony Muminkom https://www.moominworld.fi/

Jak łatwo dostać się z Polski do Finlandii ?
Ponownie mój pomysł to tanie linie lotnicze :)
Kiedyś znalazłam bilety po 39zł/os w 1 stronę w wizzair (GDN - TKU)

Przy odrobinie szczęścia za 78zł/os w 2 strony możemy mieć super wycieczkę i spełnić marzenie z dzieciństwa o zobaczeniu Buki haha ;)

 (fot. https://www.moomin.com/en/blog)

3. Alberobello i Sardynia

Alberobello to miejscowość we Włoszech w regionie Apulia. Słynie z kamiennych domków o nazwie trulli wpisanych na listę UNESCO.

Sardynia to włoska wyspa, druga co do wielkości na Morzu Śródziemnym.

Co jakiś czas na instagramie migają mi zdjęcia z tych pięknych miejsc. Dodatkowo kilkoro blogerów, których śledzę również tam było i spodobały mi się ich relację; więc siłą rzeczy prędzej czy później te miejsca musiały znaleźć się na mojej liście "must see" :)

Do obu miejsc również możemy wybrać się tanimi liniami lotniczymi. Do Bari lata wizzair (najtańsze bilety można upolować za ok 88zł/os/2 str) a na Sardynię wizzair (Alghero) i ryanair (Cagliari).
 (fot. Wikipedia)


(fot. Itaka.pl)

4. Islandia
Państwo w Europie Północnej. Wyspa ognia, lodu i wody.

Na Islandii byliśmy w listopadzie 2017. Mój mąż dostał taką wycieczkę w prezencie na 30-te urodziny. Głównym powodem wyjazdu zimą było zobaczenie zorzy polarnej. Udało nam się; o czym mam nadzieję już wkrótce będę mogła więcej napisać.
Tym razem chciałabym wrócić tam wiosną lub latem. Zobaczyć jeszcze raz te same miejsca kiedy jest zielono oraz pojechać tam w okresie kiedy można zobaczyć maskonury.



5. Objazdówka po Chorwacji połączona ze zwiedzaniem Wenecji, korowych domków na Burano oraz wizytą w BiH (zwiedzanie Mostaru i wodospadów Kravica). 

W Chorwacji jako dziecko byłam kilka razy. Później byliśmy tam z mężem raz podczas podróży poślubnej oraz na weekendowej wycieczce połączonej z sesją zdjęciową; a z dziećmi jeszcze wcale. 

Chorwacja to piękny kraj. Ma wiele zabytków oraz pięknych miejsc wartych odwiedzenia. Fakt, trochę mi się znudziła i chciałam odwiedzić również inne miejsca; ale ponownie jest na mojej liście ;) 

Z Rybnika do Chorwacji mamy niewiele dalej niż nad polskie morze, ale tu przynajmniej pogoda jest pewna.

Dodatkowo chciałabym jeszcze raz, na spokojnie zwiedzić Wenecję oraz w końcu dotrzeć na Burano. 

Marzy mi się również ponownie odwiedzić Dubrownik, a po drodze zahaczyć o Bośnię i Hercegowinę; a tam zobaczyć Mostar, wodospady Kravica i może Medugorje.

Chciałabym ponownie odwiedzić Trogir, Split oraz Primosten, a także poleniuchować kilka dni na jakiejś wyspie np. Pag



"Marzenia się nie spełniają, marzenia się spełnia!"
Jakub B. Bączek




6. Azerbejdżan
Państwo w Azji położone nad Morzem Kaspijskim.

Moim zdaniem to jeszcze nieodkryta perełka na Zakaukaziu. Chcę tam pojechać zanim stanie się tak popularnym kierunkiem jak np. pobliska Gruzja.

Do Baku stolicy Azerbejdżanu możemy dolecieć wizzairem z Budapesztu. A do Budapesztu możemy dostać się na kilka sposobów: pojechać samochodem, flix busem lub pojechać do Warszawy i polecieć Wizzairem.




7 i 8. Dubaj oraz Oman
Największe miasto w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Położone na południowym wybrzeżu Zatoki Perskiej. 

Byliśmy w Dubaju na przełomie kwietnia i maja 2016. Szczegółowy plan podróży możecie zobaczyć tutaj KLIK. Bardzo mi się podobała ta wycieczka, mimo że z przygodami. Ale chyba już się do nich przyzwyczaiłam ;) 

Dubaj to miasto, które ciągle się zmienia. W ciągu 2 lat, które minęły od naszego pobytu powstały m.in. Dubai Frame czy Dubai Water Canal. 

Nie potrzeba wcale fortuny, aby dostać się do Dubaju. W 2016 korzystaliśmy z Wizzaira tylko wtedy było to połączenie Budapeszt - Dubaj, a teraz mamy jeszcze lepsze, bo bliżej nas połączenie czyli Katowice - Dubaj.


Oman
Państwo w Azji, leżące na Półwyspie Arabskim i Zatoką Omańską. Graniczy z ZEA.

Czy znacie jakieś inne państwo na literę "O" ? 
Oman był na naszej liście i mieliście go zwiedzić przy okazji wspomnianego już pobytu w Dubaju, ale - no bo przecież zawsze musi się jakieś pojawić - pewna sprawa - teraz uważam, że błaha - pokrzyżowała nam plany i musieliśmy z tej 2 dniowej wycieczki zrezygnować.



9. USA Kalifornia + Las Vegas lub Nowy Jork
Chciałabym zobaczyć San Francisco, pokaz fontann przy hotelu Bellagio. Spróbować swoich sił w kasynie. Odwiedzić Cesar Hotel, w którym imprezowali bohaterowie "Kac Vegas". A także zobaczyć na własne oczy cudu natury jakim jest Kanion Antylopy oraz Wielki Kanion Kolorado.

W Nowym Jorku chciałabym: przejechać się żółtą taksówką, zobaczyć Central Park i Hotel Plaza znany z filmu "Kevin sam w Nowym Jorku", Rockefeller Center, Times Square, Epire State Building, zobaczyć Statuę Wolności...


10. Wisienka na torcie... Malediwy

Malediwy ah te Malediwy. Marzą mi się już od dawna. Chciałabym pojechać na lokalną wyspę oraz na chociaż 2-3 dni do resortu np. Sun Aqua Vilu Reef. 

W zeszłym roku braliśmy nawet udział w konkursie, w którym do wygrania był tygodniowy pobyt na wyspie Nilandhoo. Niestety nie wygraliśmy, ale mamy piękny konkursowy filmik na pamiątkę KLIK 







Jesteście jeszcze przed czy już po wakacjach ? 
Czy któryś kraj z mojej listy planujecie odwiedzić w najbliższym czasie ? 
Czy macie swoją listę podróżniczych marzeń i określony czas realizacji ?


Pozdrawiam serdecznie i życzę dobrej nocy,
Asia
Co warto zobaczyć na Cyprze, zwiedzanie dzień 1 - Wakacje na własną rękę,  Cypr 2018 - mapka + ujęcia z drona

Co warto zobaczyć na Cyprze, zwiedzanie dzień 1 - Wakacje na własną rękę, Cypr 2018 - mapka + ujęcia z drona

Witajcie,

Na Cyprze spędziliśmy 12 pięknych dni (10 dni odpoczynku i 2 dni na podróż; możecie o niej przeczytać tutaj KLIK ). Od początku wiedziałam, że nie będziemy siedzieć na miejscu i tylko plażować, ale również chciałabym coś pozwiedzać. Do tej pory było tak, że każda podróż to nowe miejsce bądź kraj; więc pewnie szybko tutaj nie wrócimy.

Po trzech dniach "błogiego lenistwa", w piątek 8.06 przyszedł czas na pierwszą jednodniową wycieczkę. Emi i Lila zostały z dziadkami, a my wraz z chłopakami udaliśmy się w okolice miejscowości Ayia Napa.



Zaplanowałam, że w tym dniu odwiedzimy 5 punktów.

Ledwo wyruszyliśmy spod naszego hotelu Debbie Xenia w Protaras, a już po niecałych 10km (ok 15 min jazdy w zależności od natężenia ruchu) dotarliśmy do Sea Caves na Cape Greco.




W pewnym momencie normalna asfaltowa droga zmienia się w szutrową. Pomalutku, ale nasze małe auto dało radę. Na miejscu okazało się (i nie tylko tutaj), że takich śmiałków było więcej.




Cape Greco znany także jako Cavo Greco to najbardziej wysunięta na południe część wyspy. Stąd jest najbliżej do Afryki. To chroniony park narodowy; na terenie którego znajdziemy m.in. Sea Caves czyli jaskinie morskie, z których rozpościera się cudowny widok na krystaliczne wody Morza Śródziemnego, inne jaskinie oraz klify.

Najbardziej znana jaskinia to Jaskinia Cyklopa.








Bardzo chciałam odwiedzić punkt widokowy na Cape Greco (inne nazwy: Cavos View Point lub Monument of Piece) i zrobić sobie zdjęcie na słynnej ławeczce; ale temperatury były wysokie, dzieci zmęczone (bo to pora ich drzemki) i odpuściliśmy. Mam za to inne, myślę że równie ładne ;)















W podróży towarzyszyło nam oczywiście niezawodne nosidło Tula (rozmiar Standard, wzór Zig Zag). 

Antoś 14 miesięcy







A Wiktorkowi (5 lat) jego ulubiony plecaczek Pingwinek ze Skip Hop.




























Jednym z moich marzeniem było zobaczenie Azur Window na Gozo (niestety runęło do morza w marcu 2017), ale jak się okazało jest jeszcze na świecie kilka łuków skalnych, które warto zobaczyć. Jednym z nich jest właśnie Most Miłości (inne nazwy: Love Bridge lub Monachus Arch) w okolicach miejscowości Ayia Napa.

Docieramy do niego po niecałych 5km (8-10 min jazdy). Obok znajduje się Pantachou Beach, a słynna plaża Nissi Beach jest w odległości 6km.

Zatrzymaliśmy się na bezpłatnym parkingu, wysiadłam z auta i początkowo zastanawiałam się czy GPS na pewno dobrze nas poprowadził, bo nigdzie mostu nie widziałam (śmiech).



Zeszłam po skałkowej ścieżce, rozglądam się w prawo, w lewo i no kurcze nie ma mostu.



Podeszłam bliżej i najpierw zobaczyłam taki ładny widoczek.





A podchodząc jeszcze kawałeczek w końcu moim oczom ukazał się Love Bridge. Moje pierwsze wrażenie to "Omg jaki on mały" i śmiać mi się chciało, że moglibyśmy odjechać i nie zobaczyć go (z drogi nie widać).



Nasz kolejny przystanek to plaża Makronissos Beach w Ayia Napa. Odległość od mostu to 8-10km (w zależności od wybranej trasy). O plaży wspominałam już tutaj KLIK







Pomału wracamy w stronę Protaras. Punkt nr 4 w dniu dzisiejszym to krótki postój na kąpiel na Konnos Beach. O niej również już wspominałam tutaj KLIK

Z Ayia Napa to 17km (ok 20 min jazdy).

Parking wzdłuż stromej wąskiej ulicy był zatłoczony, ale w końcu udało nam się znaleźć miejsce. 

Zostawiamy samochód i spacerem schodzimy w dół. 

Powrót do auta w tym upale oraz pod górkę zajmuje nam nieco dłużej niż zejście, ale i tak warto było tutaj przyjechać. 

Cudowne widoki, kolor morza i piękna zatoczka. Naprawdę warto odwiedzić to miejsce.





Ostatnie miejsce na naszej liście to Kościół Ayios Elias w Protaras (inna nazwa: Profitis Ilias Church). Znajduje się on ok 6km od plaży Konnos. Dojazd zajmuje nam ok 12-15 min.

Kościół zbudowano na wzgórzu, trzeba zostawić samochód na parkingu i pokonać ok 300 schodów. Pierwsze co zwraca naszą uwagę to kolorowe tasiemki / wstążki z karteczkami, które przyczepione są do drzew i krzewów. Do tej pory nie mam pojęcia dlaczego.





 


Będąc na szczycie możemy usiąść na ławeczce przed kościołem i nacieszyć oczy panoramą na miasto i morze.



 Kościół znajduje się 2 km od hotelu Debbie Xenia (nasz pierwszy nocleg, dojazd ok 5 min) oraz 750m (3 min pieszo) od Marelia Apartments (domu, który wynajęliśmy na ostatnie 2 noce). O noclegach pojawi się niebawem osobny wpis.

Chciałam zobaczyć ten kościółek, bo ilekroć jechaliśmy na plażę Fig Tree to gdzieś po prawej stronie migał mi w oknie ;) 


Na koniec naszej wycieczki mam dla Was jeszcze mapkę z zaznaczonymi punktami. Przejechaliśmy ok 50km.


oraz kilka ujęć z drona Yuneec Typhoon Q500 na Sea Caves.






Gdybyście mieli jakieś pytania do tej wycieczki to piszcie w komentarzach lub na priv. 

Pozdrawiam serdecznie, Asia
Copyright © 2014 Świat Golików , Blogger