Dubaj na własną rękę - wakacje 2016, gotowy plan podróży na 12 dni

"Ludzka wyobraźnia to jedyne ograniczenie w Dubaju"

Pewnego styczniowego popołudnia, a może wieczoru (teraz już nie pamiętam) podczas buszowania w sieci, na portalu fly4free zobaczyłam informacje o tanich lotach do Dubaju. Ja jak to ja, nie namyślając się zbyt długo postanowiłam spontanicznie zarezerwować bilety... Były w świetnej cenie ok 550zł/ 1 os/w dwie strony. Ale... bo przecież musi się jakieś pojawić wylot był z  Budapesztu.

[ Obecnie nie ma takiego "problemu", gdyż od października 2016 wizzair ma bezpośrednie połączenie z Katowic, 2x w tygodniu!]

Przez 3 miesiące szukałam relacji na blogach (dzięki Marylko i W cztery strony świata) oraz vlogach (np. Marcy Shan) i tak oto powstał nasz plan. Docelowo mieliśmy 2 dni spędzić w innych miejscach, ale... jak to zwykle bywa podczas naszych wojaży i tutaj pojawiło się kilka niespodzianek... Na pewno o nich wspomnę, więc zostańcie i obserwujcie ;)

Dzień 1
Ruszamy w kolejną podróż!
Trasa: Rybnik - Budapeszt, ok 500km

Dzień 2
Kolejny dzień w drodze. Trasa: ok 150km

Lot Budapeszt - Dubaj, przygody z wypożyczenie samochodu - nocne ważne zakupy w Carrefour w Marinie - przejazd do hotelu w Abu Dhabi

Dzień 3
Zwiedzamy Abu Dhabi! Trasa: ok 100km

Emirates Palace - Sheikh Zayed Grand Mosque - Yass Mall - Ferrari World

Dzień 4
Pierwsze spotkanie z Dubajem! Trasa: ok 350km !!

Przejazd z hotelu w Abu Dhabi - Dubaj (Al Mamazar Park, Al Mamazar Beach, Dubai Marina oraz nocne zdjęcia na Palmie) - powrót do Abu Dhabi

Dzień 5
Wymeldowanie z hotelu w Abu Dhabi - Corniche Beach - przejazd do hotelu w Dubaju - zakupy w Mall of Emirates - popołudniowe plażowanie na Sufouh Beach z widokiem na Burj Al Arab. Trasa: ok 170km

Dzień 6
Al Sufouh Beach - rezerwat Ras Al Khor i flamingi, Old Dubai czyli Creek, Spice Souk, Gold Souk, zakupy w Bollywood oraz kolacja w Karachi Darbar (kuchnia pakistańska)
Trasa: ok 90km

Dzień 7
The Palm Jumeirah - plażowanie w Marina Beach - powrót do Old Dubai: zakupy u Irańczyka polecanego przez Marcy Shan, kolacja w Karachi Darbar, zwrot samochodu na lotnisku DXB oraz pierwszy kontakt z metrem
Trasa: ok 70km

Dzień 8
Dubai Mall - Dubai Aquarium & Underwater Zoo - Burj Khalifa (pobyt za dnia, zachód słońca i wieczorne zdjęcia, spędziliśmy na górze bez problemu ok 5-6h) - Tańczące fontanny

Dzień 9
Przejazd metrem do Mariny - stamtąd wycieczka Monorail na Palm Jumeirah i hotel Atlantis The Palm - powrót do Mariny i dreptaliśmy w pełnym słońcu ok 4km! do Madinat Jumeirah - Jumeirach Public Beach - zachód słońca przy Burj Al Arab - pierwsza jazda taxi - wieczorny przejazd metrem do Dubai Mall na pokaz Tańczących Fontann

Dzień 10
Dubai Marina - Marina Beach - Marina Walk - przejazd metrem z Mariny na lotnisko DXB - wypożyczamy samochód nr 2 - wieczorem kolacja w restauracji Kaleidoscope w hotelu Atlantis The Palm
Trasa: ok 50km

Dzień 11
Szybka wycieczka w poszukiwaniu pustyni - Dubai Mall obiad i zakupy - przejazd do Dubaju na lotnisko DWC - wylot do Budapesztu
Trasa: ok 75km + droga na pustynię

Dzień 12
Nocne lądowanie w Budapeszcie - pasażer z Bla Bla Car i powrót z mega przygodami do Rybnika. Nawet nie wiecie jak ucieszyło nas przekroczenie polskiej granicy ;) Trasa: ok 500km.