Cypr 2018 - skąd pomysł na taki kierunek i jak tam tanio polecieć // Rodzina wielodzietna 2+4 leci na wakacje

Witajcie,

Uwierzycie, że minęły już trzy tygodnie odkąd wróciliśmy z wakacji ? Cały czas dostaję od Was wiadomości prywatne i dodatkowo ten temat wygrywa w ankietach na dzisiejszych stories, więc myślę, że to już najwyższa pora, żeby napisać kilka słów póki jeszcze pamiętam ;)





Skąd w ogóle pomysł na taki kierunek ?

Kiedy po wakacjach nad polskim morzem w czerwcu 2017, objazdówce w lipcu i kilku mniejszych wycieczkach podliczyłam sobie plus minus ogólne koszty, omal nie spadłam z krzesła... Postanowiłam, że przyszłoroczne wakacje (2018) chciałabym spędzić z rodziną w jakimś ciepłym miejscu za granicą, gdzie będzie słońce i pewna pogoda. 

Nie pamiętam już dokładnie, ale chyba pod koniec sierpnia pomału zaczęła pojawiać się wakacyjna siatka połączeń na kolejny rok w tanich liniach i tak sobie od czasu do czasu zerkałam czy będzie coś ciekawego ;) 

Aż któregoś dnia na Wizzair była promocja -20%, dodatkowo - przy okazji rezerwacji Islandii - miałam wykupione członkostwo WIZZ Discount Club (WDC) i tak wypatrzyłam loty do Larnaki. Cena wydawała mi się atrakcyjna i po prostu zamówiłam ;)

Co to znaczy atrakcyjna cena i ile kosztuje bilet dla jednej osoby ?

1) Lot na trasie: Katowice - Larnaka dla 5 osób (ja z mężem, Wiktor najstarszy syn i 3-letnie córki-bliźniaczki) kosztował: 693zł / 5 os = 138,60 zł/os.

Lot na trasie: Larnaka - Katowice wyniósł nas 533zł / 5 os = 106,60zł /os.

Podsumowując: 
Bilet dla 1 osoby tam i z powrotem z bagażem podręcznym 10kg mieliśmy w cenie: 245,20zł/os

2) Bilet dla Antosia = dziecka poniżej 2 lat, tam i z powrotem wyniósł nas 225,60zł
Lot: Katowice - Larnaka: 119zł
Lot: Larnaka - Katowice: 106,60zł

Dziecko poniżej 2 lat nie ma swojego siedzenia i musi siedzieć na kolanach u osoby dorosłej. W cenie zabraliśmy wózek spacerówkę (którą oddaliśmy dopiero przed wejściem do samolotu); miałam małą torbę z rzeczami niezbędnymi (wzięłam dużą pojemną torbę od wózka, nikt jej nie sprawdzał ani nie ważył) oraz miałam tam i z powrotem pierwszeństwo wejścia na pokład (opcja wizz priority jest dodatkowo płatna. W przypadku lotu na Cypr było to 54zł/os).


Być może mogłabym kupić bilety w jeszcze niższej cenie, ale na tamten moment cena była dla mnie bardzo dobra :)

Cypr - a gdzie to w ogóle jest ?

Cypr to trzecia co do wielkości wyspa na Morzu Śródziemnym. To tutaj, koło skały Petra tou Romiou, miała z morskiej piany wyłonić się Afrodyta - bogini miłości, a Cypr stał się jej królestwem. Słońce świeci tutaj przez 300 dni w roku.



Ciekawostka:
Bilety dawno kupione, ale od czasu do czasu zerkałam na stronę wizzair czy i jak będzie zmieniać się cena. Poniżej screen z grudnia 2017. Ta sama rezerwacja, tyle samo osób, a cena... ponad 3x droższa




Trochę rozpisałam się, więc najwyższa pora rozpocząć relację!

Nasza szalona podróż rozpoczyna się w poniedziałek 04.06.2018 wyjazdem na lotnisko do Pyrzowic. Przyjeżdżamy na strzeżony parking (ODLOT link ), zostawiamy auto i bus zawozi nas na lotnisko. Po godz. 9:00 obładowani bagażami jak nie powiem co, wchodzimy na terminal. 

Pomyślcie sami: 2 dorosłych, 3 dzieci, wózek z najmłodszym, do tego 5 plecaków, torba do wózka i 5 walizek... nie powiem zwracaliśmy uwagę i trochę przyblokowaliśmy taśmę podczas kontroli...





Uwaga! Teraz bardzo ważna wiadomość. My o tym całkowicie zapomnieliśmy, obsługa podczas boardingu też nie zwróciła uwagi, a nam przypomniało się przed samym wejściem do samolotu, kiedy zerkłam przypadkowo na inny wózek. 

Zabierając ze sobą wózek, od razu po wejściu na terminal udajemy się do okienek gdzie nadaje się duży rejestrowany bagaż. Tam osoba z obsługi musi wydać naklejkę na wózek i możemy go już zostawić (co jest ryzykowne, bo wiadomo jak pracownicy obchodzą się czasami z bagażami, a co dopiero z wózkiem) albo zabrać ze sobą i przejść na kontrolę bezpieczeństwa. Podczas kontroli bezpieczeństwa wózek musi być umieszczony na taśmie i wszystko musi być z niego wyjęte.





Po przejściu przez kontrolę bezpieczeństwa udaliśmy się w okolicę gate'u i tam czekaliśmy aż rozpocznie się boarding. Mieliśmy ok 1-1.5h "wolnego", co przy dzieciakach zleciało bardzo szybko. Tuż przed wejściem do samolotu wsadziłam Antosia do nosidła, bo tak mi było wygodniej. Wchodziliśmy przez schodki, a musiałam potem jeszcze zabrać walizkę i mieć oko na starszaki ;)

Lot na Cypr trwał ok 3h.

Dzieciaki myślę, że dobrze go zniosły. Podczas startu tylko trochę Antoś marudził. Za to podczas lądowania Wikcio narzekał na ból uszek, a Antoś urządził mały koncert :( 

W Larnace wylądowaliśmy ok godz. 14:30 czasu PL.
Różnica czasowa to +1h.



Odbiór wypożyczonych samochodów poszedł sprawnie. Bez problemu dostaliśmy dla dzieci cztery foteliki. Udało mi się znaleźć wypożyczalnię, która nie blokuje kaucji oraz foteliki są już w cenie. Zaoszczędziłam ok 400zł, ale więcej napiszę w oddzielnym wpisie.

Z lotniska w Larnace do hotelu w miejscowości Protaras mieliśmy niecałą godzinkę jazdy autostradą.

Na Cyprze obowiązuje ruch lewostronny, a autostrady są bezpłatne. 

Po zameldowaniu w hotelu i lekkim ogarnięciu, udaliśmy się na mały spacer po okolicy. Poniżej zdjęcie z widokiem na najbliższą plażę - Kalamies Beach. Odległość od hotelu ok 400m, 5-10 min spacerem.




Chętnie odpowiem na dalsze pytania odnośnie Cypru i naszego pobytu. Niebawem kolejne posty, a tymczasem zapraszam na naszego instagrama, gdzie jest więcej zdjęć oraz zapisana w stories wyróżniona relacja :) 

Jest już bardzo późna godzina, kiedy kończę ten wpis dlatego życzę Wam dobrej nocy i do usłyszenia!

NASZ INSTAGRAM https://www.instagram.com/swiat.golikow/

Pozdrawiam, Asia

1 komentarz:

  1. Super przygoda!
    Wielki szacun za ogarnięcie takiej gromadki :D
    Z niecierpliwością czekam na wpis o przygodach na Cyprze :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Świat Golików , Blogger