"Magda M. Ciąg dalszy nastąpił" Radosław Figura - recenzja

Po 11 latach od emisji serialu "Magda M." bohaterowie powracają do nas w nowej ponad 500-stronnicowej książce Radosława Figury. Zanim zaczęłam czytać, przypomniałam sobie ostatni odcinek serialu i szczęśliwe zakończenie w górach, jednak wcale nie trzeba go znać, żeby sięgnąć po tą pozycję.



"Magda M. ciąg dalszy nastąpił"
Radosław Figura
Data premiery: 20.06.2018
Liczba stron: 512
Wydawnictwo: Znak literanova
Cena okładkowa: 39,90zł




W życiu Magdaleny Miłowicz i Piotra Korzeckiego niewiele się zmieniło. Nadal są parą, mieszkają w Warszawie, nie mają ślubu ani dzieci, ale mają kota oraz wiernych przyjaciół wokół siebie. Magda jest wspólniczką w kancelarii Waligóry, aktywnie działa w fundacji Femina oraz zaczęła pisać bloga. A wokół Piotra nadal panuje tajemnicza aura. Wiemy tylko, że jest zapalonym motocyklistą; czego nie popiera jego ukochana.

Pewnego dnia, za sprawą kota Mańka drugiego, Miłowicz odkrywa tajemniczy przedmiot. Do tego ma dla Piotra wiadomość, która wprowadzi do ich życia ogromne zmiany i wydaje się, że od teraz będzie tylko lepiej. Spełnią się jej marzenia, o czym w pierwszej kolejności informuje przyjaciół, potem przypadkowych ludzi, a na końcu ma się dowiedzieć Piotr, ale... Życie jak to życie bywa przewrotne i Magda bardzo boleśnie się o tym przekona.

Jak dalej ułoży się życie głównej bohaterki ? Czy los będzie dla niej łaskawy i jeszcze miło ją zaskoczy ? Warto czytać do ostatniej kartki.


Podsumowanie:
Jako wielka fanka serialu "Magda M." byłam bardzo ciekawa tej książki, odkąd tylko zobaczyłam Joannę Brodzik, odtwórczynię głównej roli, na okładce i przeczytałam opis.

Z początku myślałam, że taka kontynuacja może być trochę bez sensu, bo skoro serial miał happy end to cóż tu nowego wymyślać na ponad 500-stronach, jednak nie zawiodłam się. Autor oraz główny scenarzysta filmu Radosław Figura wymyślił wspaniałą historię.

To książka, od której nie można się oderwać. Pomimo zmęczenia chcę się przeczytać jeszcze jeden rozdział :) Wywołuje wiele uczuć. Z jednej strony śmiałam się z rozważań i wahań Magdy, żeby za chwilę popłakać się i wkurzać na autora, za to co wymyślił; po czym w dalszej części znowu pojawił się uśmiech na mojej twarzy.

Momentami męczyły mnie zbyt długie opisy, ale z drugiej strony są one potrzebne dla osób, które serialu nie oglądały, gdyż chociaż trochę wracają do wydarzeń z filmu.

Powieść "Magda M. ciąg dalszy nastąpił" podobała mi się i jest idealną propozycją na wakacyjny wyjazd lub popołudnie przy herbacie.





Moja ocena: 7/10
Za przesyłkę z książką dziękuję Wydawnictwu Znak liternova


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 Świat Golików , Blogger