100 dni do tp :)

Wszelkie suwaczki i kalkulatory internetowe informują, 
że od dzisiaj czyli 25t+5d (64% ciąży) zostało nam równo 
100 dni do terminu porodu !! 


Drugi poród na 90% zakończy się cesarskim cięciem (sama nie wiem czy chciałabym przy bliźniętach ryzykować porodem SN), ale nie mam jeszcze ustalonego terminu (słyszałam już różne wersje: początek czerwca, max 37 tc; a na ostatniej wizycie koniec czerwca); więc póki co trzymam się terminu wpisanego w kartę ciąży :)

Mama
Ogólnie czuję się dobrze, ale w drugim trymestrze powróciła mi zgaga (ciekawe czy dziewczynki urodzą się z czuprynkami ? Przy synku ten zabobon sprawdził się :) ); a od jakiegoś czasu - coraz częściej i szczególnie wieczorami - bolą mnie plecy. Lekarz stwierdził, że to bóle od krzyża i po pierwszej ciąży oraz CC mogą się niestety nasilać :( Czasami czyt. w nocy na śnie pojawiają się również skurcze w łydkach.

* Zachcianki ?  Oczywiście, że są i to przeróżne. Dzisiaj np. w oczekiwaniu na obiad podjadałam czekoladowe lody Algida, a jak tylko ugotowałam fasolkę szparagową to musiałam zrobić kilka kęsów ;) W moim przypadku chyba nie sprawdza się zabobon, że jeśli ciągnie do słodkiego to dziewczynki; bo u mnie pojawiają się najróżniejsze kombinacje, aż mój mąż czasami przewraca oczami ;)

* Waga w dalszym ciągu utrzymuje się na poziomie sprzed ciąży. Póki co dziewczynki korzystają z mamusinych zapasów ;) 

* Obwód brzuszka: od początku ciąży na pewno zwiększył się o jakieś 10-15 cm i wielkością jest na poziomie ok 28 tygodnia pierwszej ciąży.

Brzuszkowe
Mają już swoje stałe pory aktywności - z samego rana, chwilę popołudniami; a ulubiona to noc (szczególnie okolice godz. 1:00) kiedy to mama chce iść spać ;) Wtedy na dobre w brzuchu zaczyna się dyskoteka. Nie czuję już tylko miłych kopniaków, ale również czkawkę (chociaż jeszcze nigdy nie czułam obu naraz, a może nie wiem o tym ?) oraz przemieszczanie się. 

Ciekawe czy za 2 tygodnie na wizycie przekroczą już wagę 1kg ? :)




1 komentarz:

Copyright © 2014 Świat Golików , Blogger